Starfield oynanış açısından nerede ise kendini göstermedi, bir tek şimdiye kadar grafik ve tasarım bakımından gördüklerimizin merak uyandırdığını söyleyebiliriz. Starfield geliştiricilerinin yeni röportajı, Bethesda’nın “NASA-Punk” stilini benimseyeceğini söylüyor.
Oyunla bağlantılı yarışmayı duyuran Bethesda, ana illüstrasyonun yapımına ilişkin bir video yayınladı ve bu vesileyle oyunun tasarımını konuşmaya geri döndü. İllüstratör, animatör Rick Vicens ve Bethesda’nın baş sanatçısı Istvan Pely, söz mevzusu yeni bilim kurgu destanı için seçilen “NASA-Punk” stili hakkında ilgi çekici demeçler verdi.
Starfield’ın NASA-Punk stili nedir?
Oyunun kendi yönetmeni Todd Howard dahil birçok kişi Starfield’ı “uzaydaki Skyrim” olarak adlandırıyor olsa da, Starfield’ın tamamen değişik bir estetiğe haiz olacağından şüphe duymuyoruz. Bir tek artık, Bethesda’nın uzay oyunu için “NASA-punk” adını verdiği bir seçimi benimsediğini biliyoruz.
Bethesda’nın baş sanatçısı Istvan Pely, projenin başlangıcında oyunun genel estetiğini meydana getirmeye çalıştıklarını ve peşinden NASA-Punk teriminin, daha gerçekçi ve tanımlanabilir bir bilim kurgu evrenini tanımlamak için kullandıklarını söylüyor.
“Starfield dünyası için gerçekçi bir yaklaşım istedik. Mevcut uzay teknolojisine dayanan ortak bir çizgi çizmek ve gelecekte neler olabileceğini inandırıcı bir halde idrak etmek mümkün.”
Baş animatör Rick Vicens ise Starfield’in NASA-Punk stili için izledikleri yolun bir fazlaca acayip bulunduğunu itiraf etti:
“NASA-punk dediğinizde sanat ekibi bu iki kelimeyi anında anlayıp işe başladı. Sanat yönetmenliğimiz için görkemli bir terimdi ve herkesi aynı kavramda tuttu. Projenin başlangıcında bu tarzın benimsenmesinin eleştiri bulunduğunu düşünüyorum.”
Starfield’ın çıkış zamanı 11 Kasım 2022, bir tek bu yaz, muhtemelen bu yılki E3 sırasındaki Xbox ve Bethesda sunumunda bir kez daha resmi olarak göreceğiz.
Starfield’in NASA-Punk stili ile ilgili görüşlerinizi yorumlar kısmında ve SDN Forum‘da bizimle paylaşabilirsiniz.